"https:\/\/cdn.webshopapp.com\/shops\/314566\/themes\/182833\/v\/2171144\/assets\/author2.jpg?20240104153102"

Mijn DeLonghi geeft een foutmelding bij het reinigen met Eccellente Reinigingstabletten

20 Juni 2023
Mijn DeLonghi geeft een foutmelding bij het reinigen met Eccellente Reinigingstabletten
Daniel
Daniel
Expert
Wat goed dat je jouw DeLonghi Magnifica of Dynamica reinigt met Eccellente Reinigingstabletten voor DeLonghi. Je krijgt een waarschuwingslampje (een rode driehoek) en je koffiemachine maakt geen koffie in de voorgemalen koffie stand. Je vraagt je af wat je moet doen. Wij helpen je hier graag mee verder!

 

De DeLonghi Magnifica en Dynamica hebben geen aparte functie voor het reinigen van de koffiemachine, dit in tegenstelling tot de meeste merken koffiemachines. Voor het reinigen van de zetgroep maken we gebruik van het vakje voor voorgemalen koffiepoeder, zoals je kunt zien in onderstaande Youtube instructievideo voor het reinigen van je Delonghi Magnifica / Dinamica met Reinigingstabletten. Je koffiemachine weegt of er voorgemalen koffie is geplaatst voordat er koffie wordt gezet.

 

 

Het reinigen van je Delonghi koffiemachine met reinigingstabletten geeft een foutmelding

 

Je koffiemachine geeft een waarschuwing en de reinigingstabletten komen ongebruikt in het afvalbakje terecht.

 

OPLOSSING: Je kunt dit probleem verhelpen door gebruik te maken van drie Eccellente Reinigingstabletten in plaats van twee. Let op dat je de reinigingstabletten eerst door midden breekt voordat je ze gebruikt. In een enkel geval is drie nog steeds onvoldoende en heb je vier reinigingstabletten nodig om het proces in gang te zetten. Eventueel kun je ook gebruik maken van twee Eccellente Reinigingstabletten in combinatie met een beetje voorgemalen koffie, ook hiermee kun je het reinigingsproces starten.

 

Heb je nog vragen over het reinigen van je DeLonghi koffiemachine? Neem gerust contact met ons op! Wij helpen je graag verder.