Verzenden & retourneren

Heb je een vraag over de verzending en bezorging van jouw bestelling? Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt. Staat jouw vraag er toch niet tussen? Neem dan contact op met onze klantendienst.

 

Verzendkosten

Bestellingen vanaf €40,- worden gratis naar je verzonden binnen België met DHL en Bpost. Heb je voor minder dan €40,- in jouw winkelmandje, dan vragen we een bijdrage van €4,95 voor het laten verzenden van je pakketje.  

 

België en Nederland                           

  • Bestellingen vanaf €40            = gratis
  • Bestellingen tot €40                = €4,95

 

Europese Unie                          

  • Frankrijk, Duitsland = €9,95
  • Alle overige EU landen = €19,95

 

Wanneer ontvang ik mijn pakketje?

Wacht je ook altijd met smart op je pakketje? In dit overzicht laten we je weten wanneer je jouw bestelling kan verwachten.

Als je voor 20u besteld op een werkdag of zondag dan ontvang je het pakket de volgende dag. Als je op zaterdag besteld dan ontvang je het pakket op maandag.

Nadat het pakket ons magazijn heeft verlaten, krijg je een Track & Trace code via de mail. Met deze code volg je het pakket en kun je de verwachtte bezorgtijd inzien.

* Uitzondering: het kan voorkomen dat we jouw bestelling met de brievenbuspost versturen. Voor bestellingen na 22:00 uur kunnen we niet garanderen dat je het de volgende dag ontvangt. Brievenbuspost wordt eerder bij ons opgehaald. Het voordeel is dat het beter is voor het milieu en jij niet per se thuis hoeft te blijven om je bestelling te ontvangen.

 

Wat is de status van mijn bestelling?

We houden je graag op de hoogte van de status van jouw bestelling per email. Dit zijn de verschillende statussen:

1) Bestelbevestiging - een samenvatting van wat je besteld hebt;
2) Betaalbevestiging - een bevestiging dat je je betaling ontvangen hebben;
3) Order in behandeling in magazijn - een medewerker heeft jouw order in behandeling genomen;
4) Order verzonden - de order is ingepakt. Je ontvangt een track & trace om de bestelling te volgen.

 

Bestelling niet ontvangen?

Heb je jouw bestelling niet ontvangen, terwijl je ‘m wel had verwacht? Check nogmaals de status van jouw track-and-tracecode. Met je code kan je precies zien wanneer je bestelling wel wordt bezorgd. 

Wordt je bestelling met de brievenbuspost verstuurd? Dan kun je de bestelling niet volgen, wacht het rustig af. Had je de bestelling wel al verwacht, check dan nogmaals of het afleveradres klopt. Je kan ook bij je directe buren navragen of zij je bestelling hebben ontvangen.

Heb je na 7 dagen jouw bestelling nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantendienst. Wij helpen je dan verder.

 

Heb je een gebroken product ontvangen? Of ben je ontevreden over een product? Heb je een vraag over het ruilen of wil je je bestelling terugsturen? Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt. Staat jouw vraag er toch niet tussen? Neem dan contact op met onze klantendienst.

 

365 dagen bedenktermijn

Toch niet blij met je aankoop? Je hebt bij ons een bedenktermijn van 365 dagen! Na aanmelding van je retour heb je nog eens 14 dagen de tijd om je producten terug te sturen. Graag wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk). Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Voorbeeld: haal een product uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar ga het product niet gebruiken! De herroepingstermijn verstrijkt 365 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de productenvast te stellen.

 

Wat je van ons kan verwachten:

  • Welke reden je ook hebt, je hebt een bedenktijd van 365 dagen op onze producten. 
  • Als je wil ruilen, heb je het nieuwe product vaak morgen al in huis.
  • Als je een product wil terugsturen, heb je jouw geld binnen 7 werkdagen weer op je rekening staan.

 

Hoe kan ik mijn bestelling terugsturen?

Door onze 365 dagen bedenktermijn mag je gedurende deze periode, zonder opgaaf van reden, het product retour sturen. Zorg er wel voor dat de producten ongebruikt zijn en in originele staat en verpakking.

Retourneren doe je heel gemakkelijk:
1) Geef ons een seintje dat je jouw bestelling wilt retourneren. Dit kan via email, chat, telefoon of whatsapp.
Hierbij zou je het ons gemakkelijk maken wanneer je aangeeft dat je wilt ruilen voor een ander product of je geld terug wilt.
2) Stuur je pakket naar ons retouradres. Voeg een briefje toe met je naam en bestelnummer zodat wij weten dat het van jou afkomstig is. De retourkosten zijn voor eigen rekening. 
3) Zodra wij jouw pakket hebben ontvangen sturen we het nieuwe product naar je op wanneer je het wilt ruilen, of boeken we het bedrag binnen 7 werkdagen terug op je rekening wanneer je wilt retourneren.

Ons retouradres:
Everlake eCommerce
Selfhelpweg 121
8607AC Sneek
Nederland

Twijfel je of een retour nodig is?
Heb je bijvoorbeeld een product besteld waarvan je niet zeker weet of het voor jou geschikt is? Wij horen het graag! Neem gewoon even contact met ons op en wij denken graag met je mee of een retour de passende oplossing is.

 

Terugbetaling

Heb je de hele bestelling teruggestuurd? Dan ontvang je van ons het bestelbedrag (incl. de verzendkosten), binnen 7 werkdagen van ons terug. Heb je een deel van je bestelling teruggestuurd? Dan ontvang je het bedrag van de geretourneerde product(en) van ons terug. Wij betalen het op dezelfde manier aan jou terug, zoals jij het eerst aan ons hebt betaald.

 

Klachtenafhandeling

Dat jij als klant erg tevreden bent, is voor ons heel belangrijk. Ben je dit niet? Dan willen we dit heel graag met je oplossen. Dit gaat het snelst via onze klantenservice, hier kunnen we je snel en makkelijk helpen. Wanneer we je klacht niet snel kunnen afhandelen, geven we dit steeds op tijd aan. Je kan ons elke werkdag tot 17:00 uur bereiken via telefoon, mail en chat.

 

Geschillencommissie

Ben je ontevreden over de afhandeling van je klacht? Leg dit dan voor aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Deze kan je bereiken op onderstaand adres. Je kan je klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: www.ec.europa.eu/consumers/odr/