Klantendienst
De 5 Zekerheden
Over ons
Bestellen
Betalen
Verzenden & retourneren
Duurzaam Ondernemen
Reseller worden?
Technisch defect
Veelgestelde vragen
Onderhoud

Het is erg belangrijk om je machine goed te onderhouden. Niet alleen voor een optimaal koffieresultaat maar het verlengt ook de levensduur van je koffiemachine. Om de perfecte koffieresultaten en een uitstekende werking te garanderen, is de netheid van de machine en de hygiëne bij het gebruik met melk erg belangrijk. Voor eenvoudig onderhoud voor je koffie machine zijn Eccellente producten een uitstekende keus. Deze producten zijn niet alleen voordelig maar zijn ook heel gemakkelijk te gebruiken en zijn ook perfect voor het onderhoud voor jouw machine.



Hoe onderhoud je je koffie machine het beste. Wij hebben hier een heel handige blog voor waar je precies in kunt zien wat en wanneer je iets moet schoonmaken of vervangen. hier de blog.

Zoek je type koffiemachine op in onze keuzehulp. Vul (1) je merk machine, (2) de serie EN/OF (3) het type in en krijg alle producten die geschikt zijn voor jouw koffiemachine te zien.

 

Voor goed onderhoud van je koffiemachine is het belangrijk dat je deze regelmatig ontkalkt en reinigt. Ook raden wij jou een waterfilter aan voor in je koffiemachine want dit verbetert de smaak van je koffie en verminderd kalkaanslag. Maakt jouw machine gebruik van een melksysteem? Dan adviseren wij jou om deze regelmatig te reinigen met onze melkreiniger

Je gebruikt een waterfilter om de volgende redenen: 
- Een waterfilter haal slechte stoffen uitje water zoals lood, koper, aluminium en chloor.
- Het verbetert de smaak van je koffie.
- Je hoeft minder vaak je machine te ontkalken.
- Je koffiemachine gaat langer mee.
Bekijk hier alle Eccellente waterfilters.

Een waterfilter zou altijd gebruikt moeten worden. Koffie bestaat voor ruim 98% uit water. Naast calcium, mineralen en fluoriden zijn er op veel plaatsen ook lood, koper, aluminium en chloor in het leidingwater te vinden. De waterkwaliteit en de waterhardheid verschillen en zijn afhankelijk van plaats én tijd. Waterfilters filteren het water en schadelijke stoffen zoals chloor of lood uit het water, terwijl de belangrijke stoffen voor een heerlijk bakje koffie in het water blijven. Dit samen met onze Eccellente koffiebonen zorgt voor overheerlijk bakje koffie.

Om te voorkomen dat de korrels in het filter uitdrogen, moet het filter altijd in water staan ​​of moet de bodem van het waterreservoir worden afgedekt met water. Wij raden je aan het waterreservoir in de koelkast te bewaren. Als er niet genoeg ruimte is voor de tank, wikkel het filter dan in aluminiumfolie of een plastic zak en plaats het in de koelkast. Zo blijft het filter bruikbaar tot na je vakantie. Eenmaal terug van vakantie is het belangrijk om het water te verversen en zowel het waterreservoir als het filter goed uit te spoelen. Als de vakantie langer dan vier weken duurt, moet je een nieuw filter gebruiken.

Het water moet dagelijks worden ververst, aangezien koffie voor 98% uit water bestaat. Daarom moet het water vers, neutraal van smaak en kleurloos zijn. Wij raden ook aan om het waterreservoir na het laatste gebruik van de dag te legen en een nacht te laten drogen om kalkaanslag te voorkomen.

Technische vragen

Bevestig het gebruik van het waterfilter in het menu van jouw koffiemachine. Als het nog niet lukt neem dan contact op met ons dan zullen we jou verder helpen.

Heb je op onze website gelezen dat het filter geschikt is voor jouw type koffiemachine? Ben je bang dat het filter toch niet past omdat het er anders uit ziet dan je gewend bent? Neem met ons contact op wij kijken graag met je mee of je het juiste waterfilter hebt ontvangen.

 

Heb je het waterfilter geopend en geprobeerd in het waterreservoir en past het niet? De filters van Eccellente horen te passen op jou apparaat [indien opgezocht in de keuzehulp]. Blijkt dit toch niet het geval te zijn? Neem met ons contact op! Wij denken graag met je mee om dit probleem te verhelpen, als dit niet lukt dan vergoeden wij het filter.

Het Eccellente filter ziet er anders uit dan het originele Sage filter, past dit wel? Ja, het Eccellente filter past net zo goed als het Sage filter. Het verschil is dat het filter van Eccellente aan de onderkant rond is. Deze past gewoon goed in de houder, omdat de inkepingen aan de onderkant goed in de opstaande randjes van de filterhouder vallen.

Eccellente filter in Sage filterhouder

In Sage koffiemachines is een filterhouder vereist om een waterfilter te kunnen gebruiken. Deze houder is standaard bij jouw machine geleverd. Mocht deze houder bij jou kapot zijn gegaan dan kun je deze hier bestellen.

Let op! Dit is een filterhouder set zonder bevestigingsmateriaal om deze vast te schroeven in het waterreservoir. Deze filterhouder is bijvoorbeeld ter vervanging wanneer de filterhouder stuk is.

Deze draaiknop zit op de filters voor DeLonghi, Solis en op de filters voor Sage. met deze draaiknop kan je de maand invoeren dan komt er automatisch ook de maand te staan wanneer je het filter moet vervangen, dit houd de machine niet bij dit moet jezelf in de gaten houden.

Als dit het geval is da zou het kunnen komen door dat jouw koffie machine denkt dat er te weinig gewicht in de zetgroep zit. In dit geval dan zou je er nog een tablet in kunnen doen. Mocht hij het nog niet doen dan is het optioneel om er nog een vierde in te doen.

Hier bij nog en filmpje van ons YouTube kanaal over het reinigen van je DeLonghi machine. Mocht dit niet lukken neem dan contact op met onze klantenservice!

Er zit lucht in je koffieapparaat/ waterfilter, volg deze stappen:
1. Haal het waterfilter uit je koffiemachine en tap heet water af uit je koffieapparaat. Hiermee ontsnapt het lucht uit je koffiemachine. Mogelijk maakt je machine wat herrie dat is normaal omdat de lucht uit de machine wordt geperst.
2. Leg het waterfilter minimaal een halfuur ondersteboven in een bak met water zodat hij zich volzuigt met water. 
3. Plaats het filter opnieuw in je espressomachine en tap een paar kopjes met heet water af. 
4. Is er volgens de handleiding van je machine een activatie van het waterfilter nodig? Volg de stappen van je handleiding om het waterfilter te activeren.
Maakt je koffiemachine nog steeds een raar geluid? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je
graag!

Gebruik je een waterfilter? Volg dan de stappen zoals beschreven in de vraag: Mijn koffiemachine maakt een raar geluid na het vervangen van mijn waterfilter, hoe los ik dit op?. Gebruik je geen waterfilter? Tap enkele kopjes heet water af uit je koffieapparaat, de lucht zal hierna ontsnapt zijn.

Dit zou kunnen komen door te weinig water in de watertank tijdens het ontkalken, een storing tijdens het ontkalken, stap tijdens het ontkalken overgeslagen.

 

Wat zou ik kunnen doen om het te verhelpen?

Oplossing 1:

De machine uit en aan zetten. Werkt dit niet volg dan oplossing 2.

Oplossing 2:

Stap 1 Vul de watertank tot boven de max en zet een bak onder de uitloop neer.

Stap 2 Druk vijf seconden het ontkalkingslampje in en draai de stoomknop om.

Stap 3 Laat de machine zijn werk doen en leeg daarna de bak en doe schoonwater in de watertank.

Stap 4 Zet de bak weer onder de uitloop en het stoompijpje en draai de knop van het stoompijpje weer om, hij zal nu nog een keer doorspoelen. Hierna is het probleem verholpen en kun je de tank weer vullen met water en je filter in de watertank zetten.

 

Hierbij een instructie filmpje word alles stap voor stap uitgelegd Eccellente Delonghi lampje blijft branden.

Waarschijnlijk komt dit doordat er koffieresten in de koffie uitloop zijn opgehoopt. Wij adviseren je om de koffie uitloop regelmatig schoon te maken met een ECCELLENTE Reinigingsborstel. 

 

Om achtergebleven koffie-aanslag in de koffie-uitloop te verwijderen duw je de brede kant van de borstel maximaal twee centimeter in de uitloop en rag je deze voorzichtig een paar keer heen en weer. Vervolgens de machine laten spoelen door heet water af te tappen.

Als de koffie langzamer uit je koffiemachine loopt, kan dit komen door het onvoldoende reinigen van je koffie-uitloop hier door raakt je koffie-uitloop (deels) verstopt.

 

Maak de uitloop voorzichtig schoon met een Eccellente reinigingsborstel. Duw deze borstel met de brede kant in de koffie-uitloop rag deze vervolgens een paar keer voorzichtig heen en weer. Mocht er hierna nog steeds weinig koffie uitlopen neem dan contact op met onze klantenservice!

Het melkpijpje kan verstopt zijn met melkresten of kalkdeeltjes die tijdens het ontkalken zijn losgekomen. Het probleem kun je verhelpen door:

Eerst de melkslang schoon maken met een reiniging borstel
Daarna met de Eccellente melksysteem reiniger reinigen
En dan als laatste meerdere spoelcycli uit te voeren.

Mocht dit probleem hierna nog niet verholpen zijn of heb je hier vragen over, neem dan contact op met onze klantenservice!

Zijn je reinigingstabletten te groot? Breek de tabletten doormidden. En doe beide delen in je espressomachine. Mocht dit nog steeds te groot zijn kun je ze in vieren breken.

 

Lossen je reinigingstabletten niet goed op maak ze eerst even nat, dan lossen ze daarna beter op.


Lossen je Ontkalkingstabletten niet goed op gebruik lauw/warm water in je watertank, leg de ontkalkingstabletten in de tank en roer eventueel nog even totdat de tabletten goed opgelost zijn.

Dan is het de hoogste tijd om je rubberen O-ring in je zetgroep te vervangen. Deze zijn verkrijgbaar in combinatie met siliconenvet. Het is belangrijk dat je elke maand je O-ring en de bewegende onderdelen in de zetgroep smeert, hierdoor blijft je zetgroep in perfecte staat. Wij adviseren om je O-ring elk jaar te vervangen.

Je apparaat spoelt regelmatig water door je machine. Een deel van het water dat gebruikt wordt voor dit proces wordt geleegd in de lekbak. Het is dus volkomen normaal dat er water in de lekbak aanwezig is.

De maalgraadstand is in te stellen van fijn tot grof. Dit doe met de draaiknop in het koffiebonen reservoir, deze kun je alleen verstellen tijdens het malen, hiermee verander je de fijnheid van de gemalen koffiebonen (hoe fijner hoe sterker de koffie).

de koffie sterkte verander je met de knop op de buiten kant van je machine hier mee pas smaak aan van je koffie naar hoe jij het liefste je koffie drinkt. 

Algemene vragen

Is je bestelling nog niet verstuurd, neem zo snel mogelijk contact met ons op! Wij zullen dan kijken of wij het nog kunnen aanpassen voordat je bestelling wordt verzonden. 


Is je bestelling al verzonden en heb je al een track en trace ontvangen? Vaak is het mogelijk om je pakket bij de buren te laten afgeven, hier vul je dan alsnog je eigen juiste adres in. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op.

Heb je al een verzendbevestiging ontvangen en stond hier geen tracking in? Je pakket komt alsnog de
volgende werkdag. Wil je alsnog graag een track en trace? Neem dan even contact met ons op.

Heb je al een verzendbevestiging ontvangen? Zo ja, controleer in de track en trace de status van je pakket. Zo nee, neem contact met ons op!

 

Is je pakket onderweg maar blijft hij hangen bij de vervoerder? Laat het ons weten, wij zullen direct een onderzoek starten met de vervoerder om je pakket zo snel mogelijk te vinden.

Door onze 365 dagen bedenktermijn mag je gedurende deze periode, zonder opgaaf van reden, het product retour sturen. Zorg er wel voor dat de producten ongebruikt zijn en in originele staat en verpakking.

Retourneren doe je heel gemakkelijk:
1) Geef ons een seintje dat je jouw bestelling wilt retourneren. Dit kan via email, chat, telefoon of whatsapp.
Hierbij zou je het ons gemakkelijk maken wanneer je aangeeft dat je wilt ruilen voor een ander product of je geld terug wilt.
2) Stuur je pakket naar ons retouradres. Voeg een briefje toe met je naam en bestelnummer zodat wij weten dat het van jou afkomstig is. De retourkosten zijn voor eigen rekening. 
3) Zodra wij jouw pakket hebben ontvangen sturen we het nieuwe product naar je op wanneer je het wilt ruilen, of boeken we het bedrag binnen 7 werkdagen terug op je rekening wanneer je wilt retourneren.

Ons retouradres:
Everlake eCommerce
Selfhelpweg 121
8607AC Sneek
Nederland

Twijfel je of een retour nodig is?
Heb je bijvoorbeeld een product besteld waarvan je niet zeker weet of het voor jou geschikt is? Wij horen het graag! Neem gewoon even contact met ons op en wij denken graag met je mee of een retour de passende oplossing is.

Je vind de meeste handleidingen op gebruikershandleiding of kijk een van onze handige instructie filmpjes op ons youtube kanaal!

Ja dit klopt. De DeLonghi MultiClean is de nieuwe verpakking melkreiniger van DeLonghi. Het gaat om hetzelfde product. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je een ander product binnen hebt gekregen dan dat je besteld had.

BTW vrijstelling

Als je bedrijf niet in Nederland is gevestigd en een BTW nummer heeft dan ben je niet BTW plichtig. Hierdoor valt je bij ons onder de 0% BTW tariefgroep. 

Je kan hier gebruik van maken door bij het afreken je BTW nummer in te voeren. De BTW zal vervolgens automatisch in mindering gebracht worden op het totaal. Controleer dit goed voordat je betaald. De validatie gaat volledig automatisch. Mocht het niet werken neem dan contact met ons op voordat je de bestelling plaatst.

 

English:

If your company is not established in the Netherlands and has a VAT number, then you are not liable for VAT. This means you fall under the 0% VAT rate group with us.

You can use this by entering your VAT number at checkout. The VAT will then be automatically deducted from the total. Please check this carefully before you pay. The validation is fully automatic. If it doesn't work, please contact us before placing the order.

 

Deutsch:

Wenn Ihr Unternehmen nicht in den Niederlanden ansässig ist und eine Umsatzsteuer-Identifikationsnummer hat, sind Sie nicht umsatzsteuerpflichtig. Damit fallen Sie bei uns unter die 0% MwSt.-Satzgruppe.

Sie können diese verwenden, indem Sie an der Kasse Ihre Umsatzsteuer-Identifikationsnummer eingeben. Die Mehrwertsteuer wird dann automatisch vom Gesamtbetrag abgezogen. Bitte überprüfen Sie dies sorgfältig, bevor Sie bezahlen. Die Validierung erfolgt vollautomatisch. Wenn es nicht funktioniert, kontaktieren Sie uns bitte, bevor Sie die Bestellung aufgeben.

Kortingscode

Jij bent het belangrijkste voor ons! daarom willen wij blijven plakken. Bij je bestelling krijg je een bon met de code LEKKERSCHOON10 deze code geeft 10% korting op ons eigen merk Eccellente.

De korting is alleen geldig op eigen merk Eccellente. Je krijgt hierdoor dus extra korting op de reeds lage prijzen! Je kan maar één korting / kortingscode per bestelling gebruiken, het is dus niet te combineren met andere kortingsacties.

Dat kan gebeuren natuurlijk! Hierbij een code met 10%. Met deze code: LEKKERSCHOON10 krijg je op alle Eccellente eigen merk producten 10% korting!

Contact
Heb je een vraag? Op werkdagen heb je het snelst antwoord via chat of telefoon. Stuur je liever een berichtje? Gebruik dan onderstaand formulier en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
* Verplichte velden
033 699 693
Ma-Vr 09:00 -17:00
[email protected]
Wij reageren op werkdagen binnen 4 uur!